כל הפרוייקטים החדשים של כל חברות הבניה המובילות

דירה חדשה מקבלן

קניית דירה חדשה מקבלן - מה חובה לבדוק?

דירה חדשה מקבלן
קניית דירה חדשה היא הגשמת חלום עבור כל זוג צעיר או משפרי דיור. הטיפים שהכנו עבורכם יכולים לעזור לכם למצוא את דירת חלומותיכם בתקציב שפוי ובסביבה שתמיד חלמתם עליה.
חלום על דירה משלנו קיים אצל כל זוג/משפחה. אז לאחר שנאסף ההון העצמי הדרוש, נבחרה משכנתא מתאימה אשר בני הזוג יוכלו לעמוד בהחזריה החודשיים ונבחרה עיר או איזור המגורים הרצוי, מזל טוב, עברתם את השלב הראשוני ואתם מתחילים בתהליך חיפוש הדירה המתאימה.
 
הסביבה
קניית דירה חדשה מקבלן, עשויה להיות אחת העסקאות המשמעותיות בחיי כל זוג/ משפחה. לכן יש לבדוק קודם כל את הסביבה בה אנחנו שוקלים לרכוש את הדירה. חשוב לבחור סביבה שתתאים לנו גם כיום וגם עם חשיבה עתידית (עבור הילדים למשל).
אם השכונה היא שכונה חדשה בהתהוות ניתן להכיר ולהבין את אופי השכונה. האם ואיפה תהיה "ריאה ירוקה" (מקום סטרילי כמו פארק שיוקם בשכונה וכך יבטיח כיווני אוויר ושלא יבנה מול הבית למשל גורד שחקים). ניתן להבין מהקבלן אילו אנשים רכשו עד כה את הדירות (משפחות צעירות, אנשים מבוגרים, שכונה מעורבת- דתיים וחילונים או רק אחד מהשניים), לפיכך, להתאים עצמינו לנוף הסביבתי. אילו שירותים צפויים לקום בשכונה לרווחת התושב כגון מערכת חינוכית, מרפאות, גישה ליציאה מהעיר וכדומה. ההתרשמות מאזור המגורים היא חשובה ביותר. לא תמיד נוכל למצוא את הדירה במקום שתמיד ייחלנו אליו- אבל תמיד נוכל למצוא מקום שבאמת נקרא לו בית. לסביבה יש ערך משמעותי לכך.
 
תחילת המפגשים עם קבלנים וחברות הבניה.
אין להקל ראש בשלב זה. לא מספיק למצוא רק את הדירה שמוצאת חן בעיניכם, עליכם למצוא גם את הקבלן שיכול להביא את תוכניות הבנייה למציאות בצורה הטובה ביותר. לכן חשוב מאוד לערוך שיעורי בית על הקבלן. לוודא לפני הכול שהוא רשום בפנקס רשם הקבלנים ושהוא רשאי לעסוק בפרויקטים בסדר גודל שכזה. ניתן לבקר בפרויקטים אחרים של אותו הקבלן ולהתרשם מרמת הגימור ומאיכות הבנייה. ישנם ליקויי בנייה רבים הנראים בקלות גם בעין שאינה מקצועית.
 
חשיבות שכירת עו"ד
מצאתם את הקבלן והפרויקט המתאים? מזל טוב, אתם בדרך לחתימה על החוזה. כל עוד אתם אינכם עורכי דין בעלי התמחות בתחום הנדל"ן, שכרו לכם אחד כזה! עמלת עו"ד נעה בין 0.5%-1.5% בממוצע מערך הדירה, אך העו"ד בא לוודא כי החוזה שאתם עתידים לחתום עליו יהיה כזה שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. יש לוודא סעיפים בחוזה כגון רישום הדירה על שם הרוכש בטאבו, מיקום הדירה בבניין ולא פחות חשוב, מיקום החניה והמחסן אם קיים.יש לוודא שכל מה שמובטח רשום על שם הרוכש ולא על הקבלן או כרכוש משותף. כמובן שיש לוודא כי האינטרסים של הרוכש לא ייפגעו, במידה ויהיה עיכוב משמעותי במסירת הדירה, יהיה על הקבלן לפצות את הרוכש בסכום שאמור לעזור בשכירת מקום מגורים חלופי בפרק הזמן. כמובן שיש לוודא כי לאחר מסירת 15% מסכום הדירה, הקבלן יעניק שטר ביטחון לרוכש בשל למידה מלקחי העבר בהם הפסידו אנשים כספים רבים בשל קריסה כלכלית של הקבלן ובסופו של דבר, יש לוודא כי מופיע סעיף בחוזה המדבר על טיפול בליקויים במידה וקיימים בפרק זמן סביר מרגע קבלת הדירה.
 
 
בקניית דירה על הנייר, ניתן לרוב לבצע שינויים אסטטיים בחזות הדירה. יש לוודא מהו פרק הזמן שניתן לבצע שינויים אלו ומה המחירים שעלולים להתווסף למחיר הדירה הכולל מע"מ. יש לקחת בחשבון כי קיים מס רכישה אותו יש לשלם והמס משתנה ממספר פרמטרים כגון דירה ראשונה לרוכש, מצב משפחתי וכדומה. העו"ד מטעמכם אמור לעזור לכם לעבור את התהליך הבירוקראטי הזה גם כן. תזכרו, דירה קונים פעמים ספורות בחיים, עשו את כל השלבים כהלכה בכדי שתוכלו למצוא את המקום האידיאלי שנקרא בית.
 
 

 

כתבות ומאמרים